[ Print ]  [ Close ]

http://cheme.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20751   , 1403/02/21


انتصاب عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس به عنوان استاد وابسته دانشگاه فنی مونترال


دکتر ممدوحی مدیر گروه برنامه ریزی حمل و نقل دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست در خصوص فرصت مطالعاتی وی به دانشگاه فنی مونترال گفت: در راستای همکاری های بین المللی و همچنین با توجه به اهمیت موضوع پژوهش در  مورد خودروهای خودران که هم اکنون در برخی کشورها اجرایی شده، این سفر فرصت مطالعاتی به دانشگاه فنی مونترال که دارای رتبه و جایگاه معتبر جهانی است، انجام شد.وی افزود: خودروهای خودران در ابعاد وسیعی مورد پژوهش قرار گرفته اند. یکی از این موارد، پژوهش پیرامون تقاضا برای این خودروهاست. اینکه با وجود سودمندی بسیار، چقدر این خودروها، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در بخش تقاضا، اهمیت پذیرش و در نهایت استفاده از خودرو خودران، بسیار مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است. ترویج این نوع خودرو به عنوان یک راهکار برنامه ریزی حمل و نقل جهت رفع مشکلات  ترافیک مستلزم پژوهش در زمینه شناخت عوامل مؤثر در مطلوبیت و پذیرش آن و تحلیل دیدگاه کاربران جهت افزایش تقاضا و اثربخشی آن است.

دکتر ممدوحی اضافه کرد: بسیاری از مردم تکنولوژی های جدید را نمی پذیرند.، بنابراین پژوهش پیرامون عوامل مؤثر بر پذیرش و دلایل عدم پذیرش تکنولوژی های جدید دارای اهمیت است. هدف از این پژوهش نیز که با عنوان "توسعه مدل های پذیرش و استفاده از خودروهای خودران اشتراکی" انجام شد، توسعه مدل رفتاری و کاربست مدل های ریاضی و کاربردی مربوطه (شامل مدل های انتخاب گسسته مانند لوجیت ترکیبی با امکان در نظرگیری ناهمگونی افراد و گزینه ها) به منظور شناسایی عوامل مؤثر در استفاده از خودروهای خودران اشتراکی با استفاده از نظریه های بروز است. این پژوهش با رویکرد کاستن از مشکلات حمل و نقل، میزان علاقمندی، رفاه، اطمینان و حس امنیت مردم در استفاده از این قبيل خودروها را بررسی می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به انتصاب وی به عنوان استاد وابسته در دانشگاه فنی مونترال گفت: بحث فعالیت در قالب استاد وابسته آن هم در دانشگاه های بسیار معتبر و صاحب جایگاه در رنکینگ های جهانی، که به دلیل پاره ای محدودیت ها به سختی میسر است، به ایجاد و توسعه همکاری های علمی-بین المللی منجر می شود و در نهایت رتبه دانشگاه را از نظر ارائه مقالات مشترک، ارائه پژوهش های مشترک و کاربردی، کيفيت مقالات و ... ارتقاء می دهد. در این سفر فرصت مطالعاتی همچنین در راستای توسعه همکاری های پژوهشی- کاربردی، دو عنوان پیشنهاد پروژه مشترک کاربردی-صنعتی تهیه و ارائه شد.

وی با یادآوری اینکه گروه برنامه ریزی حمل و نقل در زمینه همکاری های بین المللی به دلیل فعالیت های بسیار خود، گروه برتر شناخته شده است، خاطر نشان کرد: گروه حمل و نقل در حوزه همکاری های علمی-ببن المللی فعالیت های خوبی داشته است. این گروه ۳ تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشگاه های معتبر امضاء کرده و بر اساس آن به تبادل دانشجو و اجرای پروژه های مشترک می پردازد. در قالب این سفر فرصت مطالعاتی نیز مقرر شد ۳ دانشجو از دانشگاه تربیت مدرس، در مرحله دفاع، پیش دفاع و دیگری برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا (دانشجوی کارشناسی ارشد) از این همکاری مشترک بین دو دانشگاه (دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه فنی مونترال) بهره مند شود. همچنین یک دانشجو نیز از دانشگاه فنی مونترال با راهنمایی مشترک، از پروژه خود دفاع می کند.

دکتر ممدوحی همچنین به چاپ/پذیرش 4 مقاله و 3مقاله تحت داوری و طرح یک کتاب تألیفی به زبان انگلیسی، به عنوان دستاوردهای دیگری از این سفر فرصت مطالعاتی اشاره کرد.



15:08 - يکشنبه 19 شهريور 1402    /    شماره خبر : 20751    /    تعداد نمايش خبر : 269