[ Print ]  [ Close ]

http://cheme.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=20899   , 1403/02/22


مراسم معارفه دانشجویان نو ورود دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست برگزار شد


در ابتدای این مراسم دکتر محمود صفارزاده رئیس دانشکده، ورود دانشجویان جدید به دانشگاه تربیت مدرس را به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کشور تبریک گفت و افزود: شما به جز اینکه در یکی از دانشگاه های برتر کشور که همواره در جایگاه اول تا سوم قرار دارد، قبول شده اید، در یکی از بهترین دانشکده های مهندسی عمران کشور حضور دارید که معمولا بین رتبه 120 تا 140 دنیا از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی در ادامه به ارائه تاریخچه مختصری از دانشکده پرداخت و 9 گروه آموزشی، اعضای هیأت علمی و آزمایشگاه های هریک از گروه ها و کارشناسان آزمایشگاه های دانشکده را معرفی کرد.

در بخش دیگری از این مراسم دکتر نادر مختارانی معاون آموزشی دانشکده به معرفی اداره امور آموزشی-دانشجویی پرداخت و تشریح کرد: در حال حاضر 90 دانشجو در مقطع دکترا و 189 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده شاغل به تحصیل هستند و در سال تحصیلی جدید 20 نفر دانشجوی دکترا و 50 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد جدید پذیرش شدند. این دانشکده تا کنون 227 دانش آموخته دکترای تخصصی و یک هزار و 776 دانش آموخته کارشناسی ارشد دارد.

وی با اشاره به تقویم آموزشی از الزامی شدن ارزیابی دروس خبر داد و تاکید کرد: ارزیابی دروس از امسال الزامی شده است و دانشجویان در بازه زمانی 9 تا 22 دی باید از طریق سامانه گلستان ارزیابی دروس را انجام دهند. دانشجویی که در ارزیابی دروس شرکت نکند، امکان حضور در امتحان را نخواهد داشت.

در ادامه دکتر حسن اکبری معاون پژوهشی دانشکده ضوابط، مقررات، ملاحظات و فرایندهای پژوهشی را تشریح و ساختار و امکانات پژوهش و فناوری دانشکده شامل اداره پژوهش، مرکز کامپیوتر، آزمایشگاه ها، مجله عمران مدرس، مراکز پژوهشی مستقر در دانشکده (پژوهشکده مهندسی آب – مرکز تحقیقات روسازی) را معرفی کرد و گفت: این دانشگاه قابلیت ها و ظرفیت های زیادی دارد. یکی از آن ها حضور اساتید برجسته و دانشمندان فرهیخته در حوزه عمران و محیط زیست است که در سطح کشور شناخته شده و صاحب جایگاه در سطوح علمی و صنایع مرتبط هستند. امیدوارم در طول دوره تحصیل به خوبی از پتانسیل موجود استفاده کنید و با کوله باری از خاطرات خوب و توانمندی های علمی از دانشگاه فارغ التحصیل شوید.

سخنرانی دکتر کمک پناه از اساتید پیشکسوت و دکتر باغستانی از دانش آموختگان موفق دانشکده از دیگر برنامه های این مراسم بود.



12:33 - يکشنبه 9 مهر 1402    /    شماره خبر : 20899    /    تعداد نمايش خبر : 184